Wednesday, February 06, 2008

Kehidupan Blogger

skang ni. aku makin hairan dengan blogger yang
tidak update.. dari dulu.. sampai sekarang..
nak juga tahu perkembangan..
'mungkin diorang dah bukak syarikat perniagaan agaknya.'
bisik hati kecilku..

sambil membuang link-link yang tidak berupdate..
yelah.. tapi aku makin hairan ngan blogger yang dapat buat pendapatan
dari blog mereka sendiri.. mereka ada teknik, tips
ada juga yang amik kesempatan jual ebook.
aku tak pernah beli e-book orang..
download aje dari google. hahaha..

google adalah 'search engine' yang paling best
aku baca baca tentang SEO tadi..
tak berapa faham sangat.
'keyword list', ape la.. tapi aku terus belajar..
belajar dari 'blogger' yang pandai menggayakan ayat
dan kita dapat 'feel' situasi ayat yang digayakan

kenangan semalam..
selepas bertukar handphone Nokia-tahan-lama ngan Sony K501i-asyik-mati
baru senang sikit nak berbisnes.. tapi.. alangkah keparatnya.
apabila aku ini sudah biasa dengan sony.. apabila bertukar ngan nokia..
banyak sangat mesej kosong aku hanta..

'apa maksud sms ko tadi? aku tak faham?' sms dari aidil
padahal aku tak sengaja anta 3 mesej kosong..
'sori.. aku tak reti nak guna.. lupa la nokia nih' balasan sms kepadanya
lagi satu.. 'ringtone'.. atau 'message tone'..
masa bawak motor aje.. ada satu mesej..
sampai lah ke fakulti bunyi aje.. aduh.. 'tension'
tapi takpe..tahan lama..

skang gadget nokia-lama-tahan-lama aku gengam sehingga habis bateri..
'charger mana? bateri nak abih.. bleh tolong 'silent'kan skali' kata aku
kepada tuan empunya
'la.... apesal tak cakap?.. charger... charger... tinggal rumah' balas si dia
'rumah kat sini ke?' tanya aku
'tak... kat pontian' balasnya..
adoi.. nampaknya 2 hari maksimum aku guna nokia-lama-tahan-lama nih
pasni aku akan berbalik pada Sony K501i-asyik-mati

kehidupan.. oh kehidupan..

3 Comment and put their link:

Fairuz said...

mungkin diorang ada perniaggan yang lagi untung dari ads :) or mungkin sibuk mencari rezeki, sbb tu tak terupdate blog ;p

aku ade charger nokia laa. aku tinggalkan kat teratak 42 mase aku balik kg karang.

فيصل said...

@fa
aku rasa diorang bisnes juta juta sehari.. tak macam aku bisnes puloh puloh sehari.. bz.. salah satu sebab blog terabai

wa... nampak gaya nokia-tahan-lama akan hidup sennantiasa selepas ini.. terima kasih..

Oda-オダ said...

hahaha....maybe diaorg bz la kucai...xpun dah lupa yg diaorg ni ada blog..kesian kat blog...diabaikan..

Recent Post

© 2011 ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena